بي توجهي به زيبايي محيط زيست در شهرهاي صنعتي و ساختمان سازي انبوه

۱۶ بازديد

به گزارش وبلاگ املاك مسكن معماري

ساخت آپارتمان هاي مسكوني با تعداد زياد با توجه به افزايش جمعيت در شهرهاي صنعتي افزايش يافته است. افزايش جمعيت و ساخت آپارتمان هاي مسكوني و مجتمع هايي كه داراي تعداد واحدهاي مسكوني زيادي هستند موجب افزايش آلودگي در شهرهاي صنعتي شده است.

بي توجهي به شرايط آب و هوايي در شهرهاي بزرگ صنعتي با ساختمان سازي انبوه موجب نابودي بخشي از محيط زيست شده است. نابودي محيط زيست و افزايش جمعيت در شهرهاي صنعتي موجب از بين رفتن زيبايي در فضاي شهرها خواهد شد.

ساختمان سازي انبوه در شهرهاي بزرگ مشكلات مختلفي را براي ساكنين در واحدهاي مسكوني به وجود آورده است. از بين رفتن سرسبزي در شهرهاي بزرگ موجب شده تا شهرهاي بزرگ به شهري صنعتي تبديل گردد.

فراهم نبودن شغل در شهرهاي كوچك و افزايش مهاجرت به شهرهاي بزرگ از مشكلاتي است كه موجب ساخت واحدهاي مسكوني با متراژ هاي پايين و تعداد بالا در شهرهاي بزرگ مي گردد.

استفاده از زمين هايي كه قابليت ساخت و ساز واحدهاي مسكوني را در شهرهاي بزرگ دارند كاهش يافته است. كاهش زمين هاي مطلوب براي ساخت آپارتمان هاي مسكوني موجب نابودي بخشي از سرسبزي شهر مي گردد.

با از بين رفتن سرسبزي شهرهاي بزرگ تنها چيزي كه مي تواند زيبايي فضاي شهرهاي بزرگ را حفظ كند، استفاده از معماري مناسب براي ساخت آپارتمان هاي مسكوني مي باشد.

معماري به كار رفته در نماي خارجي ساختمان هاي مسكوني كه متناسب با شرايط آب و هوايي در شهرهاي بزرگ باشد و استفاده از نماهاي با كيفيت مي تواند زيبايي از دست رفته در اين شهرها را تا حدودي جبران كند.

ساختمان سازي به صورت انبوه در قسمت هاي مختلف شهرهاي بزرگ موجب كم شدن امكانات رفاهي مردم شهر در استفاده از پارك ها و فضاهاي سرسبز شده است.

كلمات كليدي: ساختمان سازي به صورت انبوه، معماري مناسب براي ساخت آپارتمان هاي مسكوني، كم شدن امكانات رفاهي،  ساخت و ساز واحدهاي مسكوني، كاهش زمين هاي مطلوب براي ساخت، شهرهاي صنعتي، افزايش جمعيت، افزايش آلودگي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.